Bildningsresan har börjat, i Kristianstad

Pressmeddelanden - Publicerad: 2021-10-11 13:49 CEST - Studieförbunden

- Bildningsresan har börjat. Idag har vi gjort vårt första stopp, i Kristianstad. Här har vi fokuserat på hur studieförbunden kan bidra till integrationen av nya svenskar och att bryta utanförskapet i marginaliserade stadsdelar. Vi har också breddat perspektivet till delaktighet och inkludering när det gäller människor med funktionsnedsättningar.

Fira demokratin hundra år med #ViMåstePrata!

Pressmeddelanden - Publicerad: 2021-04-28 09:14 CEST - Studieförbunden

- Nu är det klart vilka aktiviteter som kommer att genomföras med stöd från #ViMåstePrata under resten av 2021. Vi är mycket stolta över att kunna presentera program över hela landet, som både ska stärka demokratin och uppmärksamma att demokratin fyller 100 år. Alla hälsas hjärtligt välkomna! Det säger Kajsa Wiktorin, för #ViMåstePrata.

Aktivister med fokus på EU samlas i Göteborg i september

Pressmeddelanden - Publicerad: 2009-03-23 10:18 CET - Studieförbunden

"Aktivt medborgarskap i Europa" är en konferens som samlar engagerade inom något av tre teman: identitet, delaktighet och klimat. Studieförbund, ideella organisationer och beslutsfattare från Europas alla hörn möts på Världskulturmuseet i Göteborg under två dagar i september.