Folkbildningsförbundet och Sveriges Konsumenter sätter tänderna i den heta debatten om mat och klimat under Almedalsveckan. Tillsammans med fyra samtalsinspiratörer med perspektiv som sträcker sig från Gotland och ut i hela världen arrangeras ett spännande seminarium: Tid: Tisdag den 30 juni, kl. 16.00-17.30 Plats: Fornsalen, Strandgatan 12, Visby.

Folkbildningsförbundet och Sveriges Konsumenter bjuder in till seminarium i Almedalen, Visby

Maten påverkar - påverka matenTisdag 30 juni, kl. 16.00-17.30 Fornsalen, Strandgatan 12

Vilka morötter säljs i din butik? Vem kan du påverka för att ändra sortimentet - butiken, bonden eller EU-kommissionen? Står ekologiskt odlad mat i motsättning till global solidaritet? Hur påverkas klimatet av det som produceras och hur kan vi göra kloka val?Folkbildningsförbundet och Sveriges Konsumenter sätter tänderna i den heta debatten om mat och klimat tillsammans med fyra samtalsinspiratörer med perspektiv som sträcker sig från Gotland och ut i hela världen:Cristina Gaitan, organisationen Slow FoodCarl Schlyter, Europaparlamentariker (MP)Stefan Edman, biolog, författare och känd miljökämpeKarin Gardell, konsumentföreningen Medvetna MatvalAnmäl dig snarast. Antalet platser är begränsat.Folkbildningsförbundet: 0707-16 17 29, ewa@studieforbunden.seVälkommen till en matnyttig diskussion över en kopp Rättvisemärkt kaffeoch ekologisk morotskaka!