Hur tacklar vi förutfattade meningar och fördomar? På Gotlands länsmuseum bjuder Folkbildningsförbundet och studieförbunden in till två timmars seminarium onsdag den 7 juli. Det blir både inspiration och praktisk folkbildning i form av minicirklar. Erik Amnå, Alexander Bengtsson, Monica Stolpe Nordin och Martin Nihlgård inleder. EU-kommissionen bjuder deltagarna på lunch efteråt - så kom i tid!

Hur tacklar vi förutfattade meningar och fördomar? Den frågan ställs vid Folkbildningsförbundets och de nio studieförbundens gemensamma seminarium under politikerveckan i Visby.

Medverkande: Erik Amnå, professor i statskunskap vid Örebro universitet och ordförande i studieförbundet Bilda. Alexander Bengtsson, föreläsare och reporter på tidningen Expo Moderatorer under seminariets första timme är: Monica Stolpe Nordin, vice ordförande Folkbildningsförbundet Martin Nihlgård, förbundsrektor studieförbundet Ibn Rushd Under seminariets andra timme blir det praktisk folkbildning i form av minicirklar där varje studieförbund har valt ämne på temat. Tid: Onsdagen den 7 juli, kl 10.00-12.00 (13.00*) Plats: Gotlands länsmuseum, Strandgatan 14, Caféet

*EU-kommissionen bjuder seminariedeltagarna på lunch direkt efter seminariet (begränsat antal – kom i tid!)

Ta chansen att folkbilda dig lite extra inför valet i september! Välkommen!

Kontakt Folkbildningsförbundet - studieförbundens intressorganisation: Maicen Ekman, generalsekreterare Tel 08 402 01 51 eller 0709 78 09 28 Christine Cars-Ingels, kommunikationsansvarig Tel 08 402 01 56 eller 0709 72 79 94

De nio medverkande studieförbunden är ABF, Folkuniversitetet, Ibn Rushd, Medborgarskolan, NBV, Sensus studieförbund, Studiefrämjandet, Studieförbundet Bilda och Studieförbundet Vuxenskolan.