Flera av de tio studieförbunden är på plats på årets bokmässa, med spännande och välfyllda program. Här kommer ett axplock av deras aktiviteter under veckan.

Till ABF:s monter B09:19 kommer bland andra Nina Björk, Ronny Ambjörnsson och Karolina Ramqvist. ABF:s litteraturpris delas också ut på fredagen. Läs mer på ABF:s webb.

Studieförbundet Bilda erbjuder sin digitala studiecirkel: ”Fördjupa din läsupplevelse hos oss!” och har flera seminarier på Se människan-scenen. Bilda finns i monter G01:12. Läs mer på Bildas webb.

Ibn Rushd finns i monter A02:54 och arrangerar bl.a. ett seminarium om vad vikingarna tog med sig från muslimska länder. Läs mer på Ibn Rushds webb.

Sensus studieförbund finns på Internationella torget och Se människan-scenen. Du hittar bland andra Ingrid Betancourt, Tomas Tranströmer och Cecilia Uddén hos dem. Läs mer på Sensus webb.

Studiefrämjandet kryddar din tillvaro på Mat och Trädgårds-avdelningen, med bland annat samtal om stadsodling, närproducerat, hållbar djurhållning, björnar och människor i Alaska. Läs mer på Studiefrämjandets webb.

Studieförbundet Vuxenskolan finns i monter C04:02 med bland andra Yvonne Hirdman, Jonas Gardell och Göran Hägg. Studieförbundet Vuxenskolan delar ut sitt författarpris på fredagen. Läs mer på Studieförbundet Vuxenskolans webb.

Kampanjen Digidel 2013, där alla studieförbund ingår, visar UR:s film ”De bortkopplade” med efterföljande intervju med Kjell ”Kjelleman” Eriksson. Läs mer på www.digidel.se.

För mer information: Marie Fredriksson, kommunikatör Folkbildningsförbundet, tel 0708-12 06 58.

Folkbildningsförbundet är de tio studieförbundens intresseorganisation. De tio studieförbunden är ABF, Folkuniversitetet, Ibn Rushd, Kulturens Bildningsverksamhet, Medborgarskolan, NBV, Sensus studieförbund, Studiefrämjandet, Studieförbundet Bilda och Studieförbundet Vuxenskolan.