Folk & Bildning på SVT Forum 5 oktober

För andra året i rad anordnar Studieförbunden konferensdagen Folk & Bildning, en konferens där vi fokuserar på folkbildning och studieförbundens roll som aktörer utifrån aktuella samhällsdiskussioner. Teman för dagen är Demokrati och Etablering av nyanlända. Konferensens publik på plats består av forskare, folkbildare, opinionsbildare och politiker, men i år kan även du som folkbildningsnyfiken delta i konferensen via SVT Forum.

Under dagen kommer bland annat kultur- och demokratiminister Alice Bah Kuhnke samt gymnasie- och kunskapslyftsminister Anna Ekström hålla anförande utifrån dagens två teman. Se programinformation nedan.

SVT Forums TV-TABLÅ 5 oktober

13:00 – 13:25 Folk och bildning: Tal av Alice Bah Kuhnke (MP) DIREKT Kultur- och demokratiminister deltar på konferens om demokrati och möter också Monica Widman-Lundmark (ordförande Studieförbunden) för samtal på temat demokrati. Arrangör: Studieförbunden.

13:25 – 13:45 Folk och bildning: Hur kan vi värna demokratin? DIREKT Samtal mellan representanter för studieförbunden.

14:30 – 15:00 Folk och bildning: Etablering av nyanlända DIREKT Panelsamtal med Ursula Berge, samhällspolitisk chef Akademikerförbundet SSR, Olof Åslund, chef IFAU, Hedvig Stahre, Arbetsförmedlingen. Arrangör: Studieförbunden.

15:00 – 15:25 Folk och bildning: Tal av Anna Ekström (S) DIREKT Gymnasie- och kunskapsminister möter också Nina Larsson (vice ordförande Studieförbunden) för samtal på temat etablering av nyanlända.

15:25 – 16:00 Folk och bildning: Hur skapar vi en god etablering? DIREKT Samtal med representanter för studieförbunden. Från 5/10

Följ sändningen live under torsdagen här: https://www.svt.se/nyheter/svtforum/