Folkbildning, etablering och validering i Almedalen

Under Almedalsveckan 2016 arrangerar branschorganisationen Studieförbunden och dess medlemmar en mängd aktiviteter och mötesplatser i Visby. Det blir idédebatt och seminarier om aktuella frågor som asylrätt och ungas möjlighet till jobb och studier. Målet är att göra Almedalen till en gigantisk studiecirkel. Här hittar du tid och plats för arrangemangen.

Under Almedalsveckan arrangerar branschorganisationen Studieförbunden och dess medlemmar en mängd aktiviteter och mötesplatser i Visby. Det blir idédebatt och seminarier om aktuella frågor som asylrätt och ungas möjlighet till jobb och studier. Målet är att göra Almedalen till en gigantisk studiecirkel. #studiecirkelalmedalen

Under rubriken ”Vilken kunskap är mest värd, nu och i framtiden?” ordnas Bildningsdueller 2016 med Seher Yilmaz, Tove Lifvendahl, Daniel Suhonen, Lars Anders Johansson, David Samuelsson och Gunilla Carlsson. Duellerna leds av journalisten Ulrika Knutson.

Branschorganisationen Studieförbunden i Almedalen 2016FolkbildarfrukostSoberian, Kilgränd 1, måndag 4 juli kl 8-9Bildningsdueller 2016: Vilken kunskap är mest värd – nu och i framtiden? Novgorod gränd 1 i Region Västerbottens lokaler, måndag 4 juli kl 10-11:15Lunchseminarium: Etablering från dag ett med studieförbundenS:t Drottensgata 12, med Studieförbundet Bilda, tisdag 5 juli kl 11:15- 12:15Seminarium: Validering – mer än att bara översätta betyg St Hans plan, med Delegationen unga till arbete, onsdag 6 juli kl 15-16

De tio studieförbundens alla arrangemang kommer att finnas samlade på en sida:www.studiecirkelalmedalen.se

Välkommen!

För mer information kontaktaKommunikationsansvarig Anna Morin, 0702-51 91 46, anna@studieforbunden.se