Folkbildningsförbundet välkomnar idag en ny medarbetare, Göran Hellmalm. Göran ska arbeta med kvalitetsfrågor, utredning och omvärldsbevakning. Viktiga frågor för studieförbunden, som nu kommer att bli ännu bättre.

Pressmeddelande: Folkbildningsförbundet satsar på kvalitetsområdet

Från och med den andra april har Folkbildningsförbundet utökat sitt kansli med Göran Hellmalm, ansvarig för kvalitetsfrågor, omvärldsbevakning och utredare. Göran kommer närmast från ett eget konsultföretag, har suttit i Folkuniversitet Syds styrelse och har tidigare arbetat inom högskole- och universitetsvärlden, samt på Sveriges Kommuner och Landsting.

- Jag är jätteglad över att vara på Folkbildningsförbundet. Kunskaps- och bildningsfrågor har gått som en röd tråd genom mitt yrkesliv och det är vad jag verkligen vill jobba med, säger Göran. Jag har en stark tro på civilsamhället och studieförbundens roll, för både individer och samhället.

-  Jag välkomnar Göran hit till Folkbildningsförbundet, säger Annelie Roswall Ljunggren, generalsekreterare för Folkbildningsförbundet. Han tillför mycket kompetens när det gäller kvalitetsarbete, utredning och omvärldsbevakning - viktiga frågor som vi nu kan utveckla ännu mer.

För mer information, kontakta Annelie Roswall Ljunggren, 070-694 60 38 eller Göran Hellmalm, 08-402 01 53.

Folkbildningsförbundet är de tio studieförbundens intresseorganisation. De tio studieförbunden är ABF, Folkuniversitetet, Ibn Rushd, Kulturens Bildningsverksamhet, Medborgarskolan, NBV, Sensus studieförbund, Studiefrämjandet, Studieförbundet Bilda och Studieförbundet Vuxenskolan.