Annelie Roswall Ljunggren blir ny generalsekreterare för studieförbundens intresseorganisation Folkbildningsförbundet. Hon har en bakgrund som förbundssekreterare på TCO och kommer närmast från ett uppdrag som budgetchef i Socialdemokraternas riksdagsgrupp. Roswall Ljunggren kommer att tillträda under hösten.

I Folkbildningsförbundets styrelse sitter representanter för de tio studieförbunden: ABF, Folkuniversitetet, Ibn Rushd, Kulturens Bildningsverksamhet, Medborgarskolan, NBV, Sensus studieförbund, Studiefrämjandet, Studieförbundet Bilda och Studieförbundet Vuxenskolan.

För mer information kontakta: Folkbildningsförbundets kommunikationsansvarig Anna Morin 0702-51 91 46, anna@studieforbunden.se