Ny hemsida för större folkbildning

Studieförbunden har i dagarna släppt en ny hemsida med syfte att sprida information om folkbildning på ett mer lättillgängligt sätt.-  Hemsidan har dels skapats för den nya profilen när vi bytte namn från "Folkbildningsförbundet" till "Studieförbunden i samverkan". Det kommer bli lättare att följa de tio studieförbunden och deras medlemsorganisationer, ladda ned och läsa Studieförbundens rapporter

-  Hemsidan har dels skapats för den nya profilen när vi bytte namn från "Folkbildningsförbundet" till "Studieförbunden i samverkan". Det kommer bli lättare att följa de tio studieförbunden och deras medlemsorganisationer, ladda ned och läsa Studieförbundens rapporter och hämta material från vår samlade materialbank, säger Lill Perby, webbansvarig kommunikatör hos Studieförbunden.

Besökaren kommer även kunna följa de senaste folkbildningstrenderna, Studieförbundens stora temafrågor, nyhetsrum, läsa om folkbildning i olika språköversättningar och mycket annat.

Välkommen att besöka! http://studieforbunden.se