Ny seminarieserie: Folkbildarfrukost

Studieförbunden lanserar en ny seminarie- och föreläsningsserie riktat till alla folkbildarentusiaster och folkbildningsnyfikna: Folkbildarfrukost. I serien behandlas aktuella folkbildningsfrågor med föreläsningar, inbjudna gäster i panelsamtal och verksamhetsexempel från studieförbunden.Först ut i folkbildarfrukost-serien är genomgång av rapporten Bildningstrender 2018. Vilka ämnen vill flest lär

Först ut i folkbildarfrukost-serien är genomgång av rapporten Bildningstrender 2018. Vilka ämnen vill flest lära sig mer av? Upplever sig svenskar delaktiga i samhället och demokratin? Rapporten bygger på opinionsundersökning av Studieförbunden och Novus. Välkommen att lyssna på en presentation av rapporten med efterföljande reflektioner från studieförbund och LSU!

Anmäl i länken: https://sv-se.invajo.com/event/studieförbunden/folkbildarfrukostbildningstrender2018

Läs mer på Studieförbundens hemsida: http://studieforbunden.se/evenemang/folkbildarfrukost-bildningssemiunarium/