Raymond Svensson är utsedd till Folkbildningsförbundets tillförordnade generalsekreterare. Han kommer att arbeta som generalsekreterare samtidigt som rekrytering pågår för en permanent lösning. Raymond Svensson är ordförande i Civos (Civilsamhällets organisationer i samverkan) och har lång erfarenhet av föreningsarbete i Sverige och på europanivå.

”Vi är väldigt glada att Raymond Svensson blir t.f. generalsekreterare” säger Folkbildningsförbundets ordförande Carl Johan Östh. ”Raymond Svensson har erfarenheter som i dagsläget är viktiga för förbundet och studieförbunden, inte minst vad gäller folkbildning och kommunpolitik.”

I november slutade den tidigare generalsekreteraren för Folkbildningsförbundet, Annelie Roswall Ljunggren, och började som statssekreterare hos civilminister Ardalan Shekarabi.

För mer information kontakta:t.f. Generalsekreterare Raymond Svensson 0739-41 30 44Kommunikationsansvarig Anna Morin 0702-51 91 46, anna@studieforbunden.se

Folkbildningsförbundet är de tio studieförbundens intresseorganisation. De tio studieförbunden är ABF, Folkuniversitetet, Ibn Rushd Studieförbund, Kulturens Bildningsverksamhet, Medborgarskolan, NBV, Sensus studieförbund, Studiefrämjandet, Studieförbundet Bilda och Studieförbundet Vuxenskolan.