Studieförbundens intresse- och branschorganisation Folkbildningsförbundet har genomfört sitt årsmöte och valt om sittande styrelse. Ordförande är Annika Nilsson från ABF och vice ordförande Carl Johan Östh från Medborgarskolan. På mötet presenterade tre forskare olika perspektiv på studieförbundens verksamhet: om samtal i studiecirkel, studieförbunden i civilsamhället och dess ekonomiska nytta.

I styrelsen sitter representanter för de tio studieförbunden: ABF, Folkuniversitetet, Ibn Rushd, Kulturens Bildningsverksamhet, Medborgarskolan, NBV, Sensus studieförbund, Studiefrämjandet, Studieförbundet Bilda och Studieförbundet Vuxenskolan. Gemensamt vill de stärka folkbildningens idé i samhället.

På mötet presenterade tre forskare olika perspektiv på studieförbundens verksamhet: om samtal i studiecirkel, studieförbunden i civilsamhället och dess ekonomiska nytta. Presentationerna och efterföljande diskussion kommer att publiceras här: www.studieforbunden.se/pod

Övriga styrelseledamöter: Michel Wlodarczyk, Folkuniversitetet Åsa Brattlund, Ibn Rushd Kenneth Lundmark, Kulturens bildningsverksamhet Åke Marcusson, Nykterhetsrörelsens bildningsverksamhet Ann-Katrin Persson, Sensus studieförbund Tjia Torpe, Studiefrämjandet Kerstin Enlund, Studieförbundet Bilda  Niklas Lundgren, Studieförbundet Vuxenskolan

Adjungerade ledamöter: Göran Lundström, Bildningsförbundet Östergötland Maria Forss, Länsbildningsförbundet Södermanland

För mer information kontakta: Folkbildningsförbundets kommunikationsansvarig Anna Morin 0702-51 91 46,anna@studieforbunden.se