Alltför många människor i Sverige står utanför det digitala samhället. Därför vill kampanjen Digidel 2013 få ytterligare en halv miljon svenskar att använda Internet till år 2013. Digidel bjuder in till pressträff tisdagen den 5 april klockan 15:15 – 15:45 i Stockholm. Media är välkomna under hela lanseringen.

Pressträff Digidel 2013Tid: Tisdagen den 5 april klockan 15:15 – 15:45Plats: Mälarsalen, Münchenbryggerierna, StockholmDeltar gör ansvariga för Digidel 2013, som presenterar nya rön om Internetanvändningen och hur kampanjen ska arbeta. Media är välkomna under hela lanseringen.Vi bjuder på afternoon tea under pressträffen.

Mer information om lanseringen:http://www.digidel.se/just-nu/nyheter/5-april-lansering/

Ny rapportInför lanseringen av Digidel 2013 kommer stiftelsen .SE att publicera rapporten ”Äldre svenskar och Internet”.

Om Digidel 2013Kampanjen drivs av folkbildningen i bred bemärkelse, det vill säga bibliotek, lärcentra, studieförbund, folkhögskolor. Kampanjen startades den 3 december 2010 med ”Uppropet för digital delaktighet”, som undertecknades av; Folkbildningsförbundet, Sveriges länsbibliotekarier, Talboks-& Punktskriftsbiblioteket, Handisam, Nitus, Svensk biblioteksförening, Hjälpmedelsinstitutet, Kungliga biblioteket, .SE. samt studieförbunden ABF, Bilda, Folkuniversitetet, Medborgarskolan, Sensus och Studieförbundet Vuxenskolan.

Anmäl dig till pressträffen Folkbildningsförbundets presskontakt Anna Morin anna@studieforbunden.se, 0702-51 91 46