I skriften ”Unga Folkbildare Om Framtiden" (ISBN 978-91-979399-0-4) får du möta unga anställda från det tio svenska studieförbunden. Deras tankar och idéer beskriver hur folkbildningen och samhället ser ut idag, och hur det kan komma att bli imorgon.

Marlene älskar att hjälpa människor att ta nästa steg, hos ABF Östergötland har hon bland annat startat en kulturförening för tjejer. Nu vill hon att studieförbunden blir mer ideologiska och hittar nya sätt att nå ut med sina profiler. Eric brinner för globala frågor och jobbar för Folkuniversitetet. Han tycker att framtidens folkbildning skall vara ett sätt för människor att växa och utvecklas på ett personligt plan. Hanna peppar medlemmarna i somaliska och bosniska föreningar, bland annat genom att utbilda ledare för studiecirklar hos NBV. I framtiden menar hon att studieförbunden måste ta mer plats i bostadsområden och på ungdomsgårdar.

I skriften Unga Folkbildare Om Framtiden (ISBN 978-91-979399-0-4) får du möta unga anställda från det tio svenska studieförbunden. Deras tankar och idéer beskriver hur folkbildningen och samhället ser ut i dag, och hur det kan komma att bli i morgon.

Skriften presenteras på ett seminarium i Stockholm.Dag:    Onsdag 23 februari 2011Tid:     11.30 – 14.00Plats:   Brygghuset, Norrtullsgatan 12 N, Stockholm

Välkommen!

För referensexemplar, anmälan och mer information kontakta:Folkbildningsförbundets presskontakt Anna Morin: anna@studieforbunden.se, 0702-51 91 46Redaktör ”Unga Folkbilare Om Framtiden” Thor Rutgersson: thor@studieforbunden.se

De tio studieförbunden är ABF, Folkuniversitetet, Ibn Rushd, Kulturens Bildningsverksamhet, Medborgarskolan, NBV, Sensus studieförbund, Studiefrämjandet, Studieförbundet Bilda och Studieförbundet Vuxenskolan.