​Pressträff om Världens största musikfestival

Välkommen att höra mer om Världens största musikfestival – en festival som sker över hela landet på fler än 300 scener under en vecka i oktober! Samma dag som festivalveckan inleds har du möjlighet att träffa arrangörer och artister, och höra mer om den historiska satsningen som genomförs av samtliga studieförbund i Sverige. Tid: måndag 5 oktober klockan 17:00. ​Plats: Scandic Malmen, Stockholm.

Välkommen att höra mer om Världens största musikfestival – en festival som sker över hela landet på fler än 300 scener under en vecka i oktober. Samma dag som festivalveckan inleds har du möjlighet att träffa arrangörer och artister, och höra mer om den historiska satsningen som genomförs av samtliga studieförbund i Sverige.

Tid: måndag 5 oktober klockan 17Plats: Scandic Malmen, Stockholm.Anmäl dig till pressträffen: anna@studieforbunden.se

Deltar på pressträffen gör bland andra Lisa Bünger, Behrang Miri och Jessica Persson.

Festivalen i korthetNär: 5-11/10 2015Var: i hela Sverige, i de flesta av landets kommunerLäs mer och se hela programmet: http://www.varldensstorstamusikfestival.seFilm: https://www.youtube.com/watch?v=rcMMrRB_r4IEfter att Världens största musikfestival genomförts kommer studieförbunden sammanställa antal deltagande akter. Med över 300 scener registrerade i dagsläget är festivalen redan rekordstor.

Tillsammans slår de världsrekordBakom festivalen står Sveriges tio studieförbund: ABF, Studieförbundet Bilda, Folkuniversitetet, Ibn Rushd Studieförbund, Kulturens Bildningsverksamhet, Medborgarskolan, NBV, Sensus studieförbund, Studiefrämjandet och Studieförbundet Vuxenskolan.

För mer information kontaktaAnna Morin, kommunikationsansvarig Folkbildningsförbundet: 070-251 91 46 och anna@studieforbunden.seJessica Persson, projektledare Världens största musikfestival: 0703-52 57 58 och jessica@studieforbunden.se