Flera av de tio studieförbunden är på plats på årets bokmässa 25-28 september i Göteborg, med spännande och välfyllda program. Vi samlar böcker, författare och engagerade folkbildare. Välkommen att besöka oss!

Flera av de tio studieförbunden är på plats på årets bokmässa, med spännande och välfyllda program. Vi samlar böcker, författare och engagerade folkbildare. Välkommen att besöka oss!

Här hittar du studieförbunden:

Till ABF:s monter B09:19 kommer bland andra Lawen Mohtadi, Devrim Mavi, Erik de la Reguera och Sigrid Combüchen. ABF:s konst- och litteraturpris delas ut på torsdagen.  Läs mer här

Studieförbundet Bilda finns i monter G01:12. Dit kommer bland andra Soheila Fors, Ann Heberlein och Pooneh Rohis, och det presenteras hur du via en läsecirkel kan fördjupa din läsupplevelse. Bilda har även montern H03:02 på Internationella torget tillsammans med Sensus studieförbund. Läs mer här

Sensus studieförbund ansvarar för Internationella torget och arrangerar program på Se människan-scenen tillsammans med sin medlemsorganisation Svenska kyrkan. Det blir bland annat Antje Jackelén, Jan Guillou, KG Hammar och Desmond Tutu. Läs mer här och här

Studiefrämjandet I samarbete med föreläsare och övriga utställare på Mat & trädgård bjuder Studiefrämjandets Trädgårdsscen in till inspirerande samtal och föredrag om vad regnskogen betyder för oss. Monter F01:08. Med bland annat och Ethel Forsberg och Martin Emtenäs. Läs mer här

Studieförbundet Vuxenskolan finns i monter C04:02 med bland andra Stina Oscarson, Kristina Sandberg, Daniel Sjölin, Thomas Bodström och Ulf Adelsohn. Även analys och diskussion om medierna och främlingsfientlighet.  Läs mer här

För mer information kontakta:Anna Morin, kommunikationsansvarig, 070-251 91 46, anna@studieforbunden.se

Folkbildningsförbundet är de tio studieförbundens intresseorganisation. De tio studieförbunden är ABF, Folkuniversitetet, Ibn Rushd Studieförbund, Kulturens Bildningsverksamhet, Medborgarskolan, NBV, Sensus studieförbund, Studiefrämjandet, Studieförbundet Bilda och Studieförbundet Vuxenskolan.