David Samuelsson, Studieförbundens generalsekreterare.

Studieförbunden svarar på Malin Siwes krönika i Expressen (6/9) där hon menar att bidragen till studieförbunden ska tas bort helt.

Studieförbunden bedriver betydelsefull och viktig verksamhet i landets alla kommuner som engagerar närmare en miljon svenskar. David Samuelsson, Studieförbundens generalsekreterare, replikerar i Opinionsbloggen i dagens Expressen.

__________________

Länkar:

Rapport ”Cirkeldeltagares vägar till arbetsmarknaden Studiecirklarnas geografiska spridning och betydelse för integrationen på arbetsmarknaden”. https://www.folkbildningsradet.se/globalassets/rapporter/ovriga-rapporter/2019/cirkeldeltagares-vagar-till-arbetsmarknaden-2019.pdf

Rapport ”Folkbildning i marginaliserade stadsdelar - Förankrad, invävd och trevande”. https://www.folkbildningsradet.se/globalassets/rapporter/ovriga-rapporter/2019/fbr_rapport_marginaliserade_2019_webb.pdf

Malin Siwes krönika (Expressen 6/9). Studieförbundens replik (6/9). https://www.expressen.se/ledare/malin-siwe/stoppa-stod-till-ibn-rushd-och-andra-studieforbund/

Folkbildningsrådet om utredningen "När tilliten prövas". https://www.folkbildningsradet.se/studieibnrushd?utm_source=nyhet_19-26&utm_medium=twitter