Studieförbunden på plats vid Folk och Kultur

Vad har folkbildningen för betydelse för kulturen i Sverige? Hur mycket kulturaktiviteter runtom i landet sker egentligen genom någon av de tio studieförbunden? Kulturnytts tidigare granskning visar hur alltfler kommuner skär ned sina bidrag till studieförbunden, något som direkt och indirekt påverkar möjligheten till frivillig och ideell kulturutveckling.Studieförbunden åker till kulturkonferense

Studieförbunden åker till kulturkonferensen Folk och Kultur (7-10 februari) för att diskutera, samtala om och visa på folkbildningens betydelse för kulturen tillsammans med Länsbildningsförbundet Sörmland. Besök oss på plats om du vill veta mer och följ oss på våra digitala plattformar. Vi ses i Eskilstuna!Läs mer om Studieförbundens seminarium under konferensen torsdag 8 februari och övriga aktiviteter: http://studieforbunden.se/evenemang/folk-och-kultur-ett-kulturpolitiskt-konvent/