Välkommen till EU-handslaget med Studieförbunden (17 januari)

Inom de tio studieförbunden pågår verksamhet varje dag som stärker och utvecklar demokratin och gör det möjligt för fler att påverka sin livssituation – men hur inkluderar studieförbundens demokratiarbete även EU?

Studieförbunden inleder valåret 2018 med att rikta blicken mot EU och ingå ett EU-handslag för ökad kunskap om och delaktighet i EU.

Kom och ta del av en aktuell föreläsning om folkbildningen och EU, anförande av och samtal med EU- och handelsminister Ann Linde samt verksamhetsexempel och reflektioner från de tio studieförbunden. Anmäl dig i länken nedan. Välkommen!

Datum: Onsdag 17 januariTid: 14.00-15.45Plats: Kungstensgatan 45 Stockholm, Folkuniversitetet