Flera av de tio studieförbunden är på plats på årets bokmässa, med spännande och välfyllda program. Vi samlar böcker, författare och engagerade folkbildare. Missa inte heller ABF:s respektive Studieförbundet Vuxenskolans litteraturpris. Välkommen att besöka oss! Lista över studieförbundens montrar på Bok och bibliotek i Göteborg 26-29 september.

Här hittar du studieförbunden:

Till ABF:s monter B09:19 kommer bland andra Martin Schibbye och Johan Persson, Kajsa Ekis Ekman och Alexandra Pascalido. ABF:s litteraturpris delas ut på torsdagen. Läs mer här

Studieförbundet Bilda har besök av bland andra Elise Lindqvist och Vibeke Olsson. I montern presenteras hur du via en bokcirkel kan fördjupa din läsupplevelse. Bilda finns i monter G01:12. Läs mer här

Ibn Rushd finns i monter A02:57 med bland annat studiematerial, en alternativrapport till FN och tidningen Kupolen. Läs mer här

Sensus studieförbund finns på Internationella torget och Se människan-scenen. På torsdagskvällen arrangeras ett ”Världsförbättrarmingel” för utställare tillsammans med Camino Magasin. Läs mer här

Studiefrämjandet kryddar din tillvaro på Mat och Trädgårds-avdelningen, bland annat med föredrag om trädgårdar på västkusten, skogens skafferi och vår relation till sälen. Läs mer här

Studieförbundet Vuxenskolan finns i monter C04:02 med bland andra Anna Jansson, Bea Uusma och Gustav Fridolin. Studieförbundet Vuxenskolan delar ut sitt författarpris på fredagen. Läs mer här

För mer information kontakta: Anna Morin, kommunikationsansvarig Folkbildningsförbundet, tel 0702-51 91 46.

Folkbildningsförbundet är de tio studieförbundens intresseorganisation. De tio studieförbunden är ABF, Folkuniversitetet, Ibn Rushd, Kulturens Bildningsverksamhet, Medborgarskolan, NBV, Sensus studieförbund, Studiefrämjandet, Studieförbundet Bilda och Studieförbundet Vuxenskolan.